Naše služby

DIAGNOSTIKA

Diferenciálna, psychologická a špeciálno-pedagogická diagnostika

INTERVENCIE / TERAPIE

Psychologické intervencie, špeciálno-pedagogické intervencie a logopedické intervencie.

PORADENSTVO

Psychologické, špeciálno-pedagogické a logopedické poradenstvo

METODICKÉ USMERŇOVANIE

Formou seminárov, prednášok, praktických nácvikov zručností.

Naše služby

Diagnostická činnosť

1) Diferenciálna diagnostika porúch autistického spektra.

Realizujeme vyšetrenia, ktoré sa využívajú pri hodnotení miery príznakov autistického spektra. Ide o vyšetrenia ADI-R (rozhovor s rodičom/rodičmi) a ADOS-2 (priame pozorovanie dieťaťa).         

Vyšetrenie ADOS-2, Autism Diagnostic Observation Schedule, pozostáva z priameho pozorovania dieťaťa pri presne stanovených aktivitách a ponukách, ktoré vytvárajú dostatok možností pre sociálnu interakciu a komunikačné schopnosti dieťaťa. Výsledkom je miera autistických príznakov u daného jedinca.

Vyšetrenie ADI-R, Autism Diagnostic Interview-Revised, je štruktúrovaný rozhovor s rodičom alebo oboma rodičmi dieťaťa, prípadne opatrovníkom. Počas vyšetrenia nie je dieťa prítomné. Výsledkom je zhodnotenie miery autistických príznakov u daného dieťaťa.

Samotnú diagnózu nedávame, tú môže dať dieťaťu len detský psychiater. Detskí psychiatri uvedené vyšetrenia (ADOS-2, ADI-R) poznajú a sú pre nich dôležitou súčasťou pri konečnom stanovení diagnózy poruchy autsitického spektra.

2) Psychologická diagnostika, posúdenie vývinovej úrovne dieťaťa s poruchou autistického spektra, identifikácia individuálnych charakteristík vývinu dieťaťa/žiaka prostredníctvom štandardných metód, diagnostika jeho schopností a zručností. Zameriava sa na špecifiká kognitívnych schopností, diagnostiku mentálnych schopností.

3) Špeciálno-pedagogická diagnostika schopností a zručností dieťaťa s poruchou autistického spektra, diagnostika školských zručností, posúdenie čiastkových percepčných schopností na účel výberu vhodného vzdelávania dieťaťa/žiaka s poruchou autistického spektra. Diagnostika s cieľom posúdenia špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb a efektívneho nastavenia podpory pre vzdelávací proces. Vydáva sa odporúčanie škole o úprave metód a foriem vzdelávania.

Individuálne intervencie a terapie

1) Psychologické intervencie a špecializované terapeutické postupy pre deti a žiakov s poruchou autistického spektra s prihliadnutím na individuálne potreby dieťaťa/žiaka.

2) Špeciálno-pedagogické intervencie pre deti a žiakov s poruchou autistického spektra s prihliadnutím na individuálne potreby dieťaťa/žiaka.

3) Logopedické intervencie pre deti a žiakov s poruchou autistického spektra. Návrh komunikačných prostriedkov (logopedické intervencie podľa potrieb klienta, metóda VOKS- výmenný obrázkový komunikačný systém pre nehovoriace deti alebo deti, ktoré používajú málo slov, prípadne používajú slová nefunkčne). Pomoc rodičom pri zabezpečenie logopedického materiálneho vybavenia pre domáci program pre dieťa.

Poradenstvo

Psychologické, špeciálno-pedagogické a logopedické poradenstvo pre skupinu rodič, pedagóg, odborní zamestnanci na školách (podporný tím), odborní zamestnanci iných poradenských zariadení, lekári.

Práca s rodinným systémom, poradenstvo rodičom zamerané na podporu rodiny pri zvládaní ťažkostí spojených s výchovou dieťaťa s poruchou autistického spektra, podpora rozvoja sociálnych zručností a prenášania zručností nadobudnutých počas intervencií do rodinného prostredia. Poradenstvo pri výbere vhodnej formy vzdelávania.

Spolupráca so školou, kde je dieťa/žiak s poruchou autistického spektra vzdelávaný, s pedagogickými a odbornými zamestnancami alebo školským podporným tímom s cieľom efektívneho nastavenia podpory pre vzdelávací proces.

Multidisciplinárna spolupráca s odborníkmi v oblasti zdravotníctva a sociálnych vecí.

Metodické usmerňovanie

Formou seminárov, prednášok, praktických nácvikov zručností. Zamerané na prácu s deťmi s poruchami autistického spektra.

Kontakty

+421 911 648 096

scpp.aut@gmail.com

Scroll to Top